Levollisempi olo jo tänä iltana

Lataa rentoutus-audio tutustumishintaan ja saat toisen ilmaiseksi...


Viisi keinoa onnellisen elämän saavuttamiseksi vuonna 2017

Posted by admin at 16.01 aika 29.12.2016

Jaa:


Anu Vihonen, NLP Trainer & Coach


Tutkimusten* mukaan perimä vaikuttaa onnellisuuteemme 50 % verran, 10 % onnellisuudesta tulee ulkoisista olosuhteista ja siitä, minkälaiseen perheeseen satumme syntymään. 40 % onnellisuudestamme on sellaista, mihin itse pystymme vaikuttamaan.

Osa ihmisistä näyttää, kuulostaa ja tuntuu olevan onneton lähes lakkaamatta. Osa puolestaan elää miltei koko ajan onnellisena. Kuinka sitten ylläpitää tai lisätä onnellisuutta?

Seuraavassa ajatuksia onnellisuuden lisäämiseksi:

  1. Onnellisuus on matka
    Onni ei löydy jostain tietystä määränpäästä tai paikasta. Meillä toki voi ja pitää olla tavoitteita, sillä ne antavat meille suunnan. Kannattaa kuitenkin opetella keskittymään jokaiseen hetkeen ja siinä olevaan onnellisuuteen. Matka tavoitteeseen on tärkein.

  2. Onnellisuutta on mahdollisuus levittää
    Onnellisuus lisääntyy, kun päivittäin autamme ja tuemme muita. Hyvin pian saatamme huomata, kuinka hyvä lähtee kiertämään. Onnellisimmilla ihmisillä suhteet muihin – niin läheisiin, ystäviin kuin työkavereihin - ovat kunnossa.

  3. Kullakin on oma onnellisuutensa
    Voimme vaikuttaa läheistemme onnellisuuteen olemalla ensin itse onnellinen. Kun olemme tyytyväisiä ja onnellisia, saavat lähellämme olevat ihmiset tästä osansa. Jokaisen on kuitenkin löydettävä oma polkunsa onnelliseen elämään.

  4. Fyysinen ja henkinen onnellisuus
    Kun treenaamme säännöllisesti kehoa ja mieltä, onnellisuutemme lisääntyy. Onnellisimmat ihmiset voivat hyvin fyysisesti; he myös jatkuvasti muokkaavat mieltään ja siten saavat elämäänsä uusia oivalluksia.

  5. Kiitollisuus lisää onnellisuutta
    Voimme kysyä itseltämme säännöllisesti “Mistä asioista olen juuri tällä hetkellä kiitollinen?” Kun kiitollisuus lisääntyy, lisääntyy myös onnellisuus.

    Onnellista Uutta Vuotta 2017!

    NEWAY

    * Sonja Lyubomirsky, tutkija